top of page
  • Facebook
  • YouTube

Daudzveidība dārzā

Publisks·3 biedri

Akash Tyagi
Akash Tyagi

Malaizijas mikrotransporta krīze: solītā pilsētas mobilitāte ierobežojumu šķērslī

Malaizijas pilsētas, īpaši Kuala Lumpūra, ir kļuvušas par mikrotransporta (elektriskie skūteri, velosipēdi) testa poligonu. Sākotnējā entuziasma, kad iedzīvotāji un tūristi ar prieku izmantoja šos transporta līdzekļus pēdējās jūdzes braucieniem, ir kļuvis par sarežģītu ierobežojumu un aizliegumu tīklu.

Vietējās pašvaldības, it īpaši DBKL (Kuala Lumpuras pilsētas padome), ir ieviesušas stingrus noteikumus, tostarp braukšanas aizliegumu pa ietvēm un noteiktas parkinga zonās, ko pastiprina smagas naudassoda.


Šie pasākumi tika veikti drošības apsvērumu dēļ – gan gājēju, gan pašu braucēju. Tomēr rezultāts ir neskaidrs regulējums, kas apslāpē inovācijas un apgrūtina sabiedrības pieņemšanu. Lai mikrotransportam Malaizijā izdotos, ir nepieciešama līdzsvarota pieeja: drošas infrastruktūras (veloceļu) attīstība kopā ar skaidriem, visiem saprotamiem noteikumiem.


BUJ

J: Vai Malaizijā ir atļauts braukt ar elektroskūteriem?A: Jā, bet ar stingriem ierobežojumiem. Braukšana pa ietvēm ir aizliegta, un to var izmantot tikai noteiktos veloceļos vai brauktuves daļās. Noteikumos katrā pavalstī var būt atšķirības.


J: Kādi ir biežākie pārkāpumi?A: Braukšana pa ietvēm, nepareizs novietošana un braukšana alkohola reibumā.

Malaizijas pieredze parāda, ka tehnoloģiska inovācija nepietiek – pilsētu plānošana un izglītība ir tikpat svarīga.

1 skatījums
bottom of page